tisdag 21 april 2009

Tävlingspremiär!

På lördagen var det dags att tävla för första gången på flera år för mig och det gick la sådär tycker jag, men nu vet man var man står! Att börja cykla elit klass efter att knappt ha cyklat på 3 år var väl kanske inte det smartaste man kunde göra men skall man göra något så är det lika bra att göra det rejält! Men fy tusan vad kul det skall bli dom kommande månaderna, jag har tagit mig ner från runt 105kg i januari till 90kg i dagsläget, 10kg till så kanske jag kan likna en riktig cyklist också ;-)! Nog om mig!! Nu går vi till det roliga!

Lördag

Vi(Johan, Erik, Reck, Björn och jag) samlades vid Ica maxi i högsbo tidigt på morgonen, vi hade hyrt en trevlig Toyota minibuss som skulle ta oss upp till Östgötaloppet! I bussen på vägen upp pratas det friskt om vurpor, mat, taktik, cykel prylar, toa besök m.m. Vi kommer fram 1h 15m innan start och den mesta av tiden läggs på att linimenta ben och byta om i en trappa i en närliggande skola. Tävlingen börjar och mina ben påminns på ett plågsamt sätt hur tufft det är att cykla längst bak i en klunga när det går riktigt fort, efter 4mil så är min tävling slut! Så det fick bli en snabb dusch och sedan åkte jag bort till målområdet för att kunna ge grabbarna ute på banan tidsangivelser. Det var riktigt kul att se att det gick så bra för alla och speciellt Harlem-Erik som körde till sig en fin fin 6:e plats!

Söndag

Sovmorgon och en inte lika lång bussfärd ner till Landskrona och Hilleshögsloppet! Tävlingen börjar och det attackeras direkt, Jimmy och Christian kommer med i utbrytningen som sedan håller hela vägen i mål! Denna dag flyger jag av i kantvindsbacken samtidigt som MA Borås går upp och bombar på, jag får sällskap av Björn som också tvingats släppa. Nere i målområdet möts vi av Grant och Erik som även dom klivit av. Efter att ha rullat en timme så följer vi loppet från sidan och Björn ger hela tiden tidsangivelser till våra lagkompisar. Det är riktigt kul att Jimmy och Christian slutar 3:a resp 5:a, det är dom här killarna värda!

Nu är det bara att gneta på med träningen så att man kan bli riktigt snabb!!

På onsdag åker jag till Danmark och stannar i nästan en vecka för att hälsa på släkt och träna mycket! Det finns inget som är så trevligt som att cykla en runda uppe i skagen längs havet och bara njuta av naturen!

Bifogar lite bilder från helgen!

Bild från spurten i Östgötaloppet.

Efter att ha läst Rytz blogg inlägg dagen innan så låg fokus på att se snygg ut på bild!! Notera benflexet hos vissa! Ingen ville begå en dödssynd ;-)!

Förlåt Björn och Marcus, var bara tvungen att lägga ut detta kort! Detta kort togs i bussen på söndagen på väg ner till hilleshögsloppet! Klockrent kort!

Ha det fint och kör hårt!


/Dansken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar