lördag 4 april 2009

Fart på benen!

Tjena!

Coach Reck här, ursäkta det dröjt så länge innan det kom ett inlägg.

Vår träningshelg blev verkligen en lyckad historia. Bra väder och alla på sommarracer (förutom Erik då, som jag lite försynt försökte varna dagen innan...ska du verkligen köra vintercykel när Jimmy skickar på med 53-11 i medvinden??!)

Det blev fina två dagar med kombination långt och hårt. Under vintern har det varit lite mer av devisen långt och lugnt eller kortare och hårdare. Men ju närmare säsongen vi kommer ju mer av långt och hårt är det tänkt att bli. Själv var det två extra hårda dagar eftersom vi haft kräksjuka hemma. Men vad gör man inte för att kunna vara med och styra och ställa lite...Enda gången det kändes hyfsat själv var på de sista två hårda lagtempointervallerna efter 4 timmar kuperat på söndagen.

Jag saknar tryck i pedalerna och lårens omfång har minskat. När de flesta andra jag hjälper nu börjar köra på med extra fokus fart, blev det till att åter tanka upp lite grundstyrka i låren för min del. Så igår blev det styrkeintervaller och idag korta spurter (hinner aldrig träna mer än 45-60 min på lördagar). Förhoppningsvis är jag inte alltför sliten, utan hänger jag med lite bättre imorgon då vi återigen ska köra hårt lagtempo i lite olika varianter.

Ses snart på Östgötaloppet!
Mvh Reck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar