lördag 11 april 2009

Styrkeintervall

Som Johan skriver, kalasväder idag.

Idag var det 5:e gången jag cyklade ute sedan förra sommaren. Känns helt underbart! Har fått till 6 veckors träning nu och benen börjar vakna till liv efter att ha varit nere och vänt långt från vad man kan kalla cyklistfysik. Inte anfådd i trappan hemma längre heller...

Körde idag tillsammans med delar av laget styrkeintervall i Kallebäck. 5 stycken intervaller på 53/11 med undantag för backen utanför källan där jag fick gå på 53/13. Min fart är inte så imponerande än (kör ca 15-20 sekunder långsammare nu än när jag är i form) men det kommer nog efter några pass till på samma sätt. Sista 3 intervallerna avslutades med full attack från min sida från golfklubbens klubbhus och upp till Gais-gården.

I dag hade också delar av laget samling på Aktivitus för Wingate-test. 6 tester och många tusen watt senare hade vi svaret på papper, vem som är lagets spurtare. Sedan är målsättningen att på sikt förbättra spurtegenskaperna på några utvalda så vi har några Ess i rockärmen att ta fram när det väl gäller. En av cyklisterna i laget som imponerat på mig med sitt klipp var dock inte med på testet, det får bli vid ett senare tillfälle.

I morgon söndag blir det ett långt och hårt pass i sadeln. Syns kl 10 prick vid Mölndals Bro!

/Lunkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar