lördag 4 april 2009

Tempo-premiär

Idag när våren kommit på riktigt till Gbg för alla 9-till-5:are har jag gjort min tempo-debut, 3 timmar med 4x12min runt rondellerna Lindome-Kungsbacka. Bra känsla (så bra som den kan bli på en tempohoj), hastighet + effekt å sånt har jag numera ingen koll alls på; Efter 2 års tempoträning så vågar jag mer och mer lita på den illamående känslan man behöver bli duktig på att behärska. Tempo är helt å hållet en mental grej, lyckas man hålla fokus uppe varje sekund så kör man så hårt som kroppen klarar av.

Mötte Gel-Jimmy som hade samma rutt på schemat som jag, han har numera Gbgs dyraste tempocykel. Är han även snabbast? Återstår å se..

På väg hem mötte jag en annan klubb ute på premiär tur genom stan; HA. Tänkte först utmana med en rödljusspurt men ångrade mig då jag inte vet vad som skulle hända om jag vunnit den

Kaffe å kaka i solen!

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar