måndag 27 april 2009

Tack lagkamrater och tack svärmor















I sista stund lyckades jag fixa barnvakt till Wille och saken var klar. 3 timmar högkvalitetsträning fanns inom räckhåll denna söndag.

Som vanligt bra uppslutning vid Mölndals Bro kl 10:00 och sedan iväg. Till skillnad från i tisdags var inte mina ben slarvsylta av annan träning dagen innan utan denna dag funkade de som de skall.

Detta pass måste gå till MCK-historien som ett av det bästa. Många snabba och hungriga killar på plats och fina väderförhållanden. Sedvanlig träningstävling med avslutning på Fjärås Bräcka och lagtempokörning i alla dess former. Min favorit är att först ta ut det som finns i benen så länge det går i Recks "ett led med stötförningar och avställning av polarna" och sedan sitta med bakom Moped-Jimmy och Tok-Erik men inte kunna gå med runt när det går i 55-60 km/h, det ger fysisk fostran av rang.

Alltså tack till alla goa gubbar i MCK Elit som ger mig mjölksyra och anledning till att ta ut det där lilla extra som är så svårt att göra själv.

I morgon är det dags igen, hoppas någon vill ta i lite igen....

På bilden, mitt vapen på 6,x kg....

2 kommentarer:

  1. Nästa gång du lägger upp ett foto på hojen vill jag se kedjan på storkakan ;)

    /Brengdahl

    SvaraRadera
  2. Önskemål från Gel-Jimmy ang UCI och tempohojsmått: http://www.usacycling.org/forms/officials/BikeMeasureForCommissaires101.pdf

    SvaraRadera