onsdag 8 april 2009

Grym tisdag!

Vilken grym tisdag det blev!

Kanske ska börja med att säga ursäkta till dem som flög av så pass tidigt att dom inte fick uppleva det härliga mjölksyrapasset igår! Det är inte alltid så här vi inleder våra pass, men Marcus Svensson (som har en otrolig fart i kroppen för att bara ha sysslat med rodd och löpning i vinter) var så het och många med honom så jag lät det rulla på...och som det rulla på! Riktigt bra tempo!
Tävlingen i direkt anslutning till uppvärmningstempot, tog sin tribut precis som den skulle, efter sammanlagt ca 40 min riktig hårdkörning blev resultatet vrängda lungor, prologhosta och lite illamående kräkkänsla. Men god stämning och grymt skönt väder skapade definitivt utrymme för ännu mer hårdkörning. 20-40 och 40-20 i lite olika lagkonstellationer är banne mig riktigt kul övningar när de genomförs som igår i lite smågrupper!!

Förutom Svenssons speed och glädje att vara tillbaka i cykelsammanhang, kan meddelas att det finns ganska bra tryck hos vissa, något som ju redan står skrivits lite här och var. Ställer man av Glenn på hjul på platten och dessutom kan ta ett och annat bergspris (trots hyfsade klättrare i klubben) kan man väl sälla sig till dem som är rätt allroundstarka antar jag...Glenn fick dock lite upprättelse till Lindomespurten. Vem som vann priset för bästa igång-drag mellan Saeden, Björn och Lunkan vet jag inte, men det måste ha varit en tuff grupp att köra 20-40 i. Brengdahls form är det inget fel på heller, först till Fjärås kyrka! Dvs första segern i första tävlingen för årets tisdagar.

Själv går det framåt, men det är inte lätt att sätta avtryck med så här många starka cyklister på träningen kan jag säga...

Dags för ett rejält block med träning igen över påsken för oss i MCK...och då har vi även äran att ha T. Widings snabba ben på besök!!

Coach Reck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar