söndag 31 maj 2009

Långt bort härifrån...

Tjena!
Då vart det dags att summera helgens träning! Först och främst, vilket jäkla fint väder som det varit hela helgen. Synd bara att man e så "dum" som spenderar hela tiden på en cykel och inte på stranden så att man för en jämn och snygg bränna och inte bonna bränna! Reck hade lagt in i mitt program att det skulle bli långa pass i helgen och så här i efterhand så blev det så kan man lugnt säga.

Lördagen bjöd på ett distans pass med laget, denna dag gick det ganska så fort och Svensson såg stark ut. Snubben drev sällan runt på högre än 53-11, respekt!! För egen del så vart det rejält segt dom första timmarna och det blev inte bättre av att jag fick jäkta iväg för att möta upp dom andra. Tidsoptimist som man e så var man lite sen, jag skall verkligen försöka bättra mig. Fick ihop runt 6h 35min denna dag, helt ok. På kvällen åkte jag in till Göteborg för att träffa en kompis, båda var hungriga efter en tuff dag. Det bestämdes snabbt för att ta en favorit i repris, det fick bli Böf Jensen! Snabbt beställdes det in "Ribs - All you can eat" ,nu skulle det svullas. Efter 4 stora påfyllningar så var jag lika rund som en boll och rullade hemåt.

Söndagen så valde jag att köra själv för jag ville köra riktigt långt samtidigt som jag visste att det skulle bli svårt för mig att vara vid St.Sigfridsplan 10:00, jag måste gå upp okristligt tidigt för att hinna dit då jag måste cykla hela vägen från Kungsbacka. I varje fall så bar det iväg och trots ett långt pass dagen innan så kändes benen fina idag, jag vill tro att det var maten från kvällen innan som gjorde skillnaden. Idag fick jag ihop ca 7h 20min och totalt denna helg har det blivit 13h 55min. Helt ok tränings helg tycker jag! Totalt denna vecka hamnade jag på runt 23h. Det var riktigt länge sedan som jag tränade så mycket på en vecka. Nu hoppas jag bara att jag kommer i bra form så att jag kan vara med på tävlingarna och "tävla"!

/Niko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar