söndag 17 maj 2009

Kamikazeee!!!!!

Idag var det kinnekullelopp för min del i senior klassen, flög av efter 3 varv när juniorerna gick upp och körde på! Resten av tävlingen blev för min del att köra runt så många varv som möjligt så att jag kunde få lite värdefull träning! Körde alla varven men såg i mål att det stog dnf på mig, spelar ingen roll iofs då det viktiga för mig idag var att köra med så länge jag kunde. Visste på förhand att det skulle bli tufft för mig och min kroppshyda!!

Backen är det värsta som finns och jag har drömmt mardrömmar om den hela veckan, när jag sedan körde i den för första gången idag så kom en känsla av ångest och rösten i mitt huvud sa hela tiden åt mig att hoppa av cykeln och lägga mig i gräset och lappa sol istället! Denna dag segrade min vilja att köra alla varv och det är jag glad för! I slutändan är detta vikiga kilometrar för mig!

Nästa tävling blir bure linjet i klass elit! Då med ny cykel också!

Just det ja, höll på att glömma.....

Min svarta Avanti körde sin sista tävling idag någonsin och troligtvis kilometer?! Kan väl bara vara att den skulle återuppstå som en vinter cykel eller så, fast det finner jag ganska osanolikt! Imorgon skall jag lämna in min gamla cykel till Urban på "Allt i cykel och motor" i Onsala och flytta över delarna från den till min nya ram, en Columbus Misano Sl från Cykelcity. Snikar lite med att flytta komponenter, men dom jag har redan är såpass bra att jag behåller dom och dessutom nästan flång nya! Senare på dagen bär det av till Cykelcity där Lasse skall hjälpa mig lite med att såga gaffel och sadel rör samt kolla så jag sitter bra!

Ha det gött och så ses vi på tisdags träningen snabba och glada!

/Danish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar