lördag 16 maj 2009

Avrapportering

Första riktiga GP:t för säsongen, Götene, å eftersom Karlsson slutade blogga för 7 år sen så får jag ta denna:

En riktigt fin bana med ordentliga staket hade arrangören fått till + sjysst sol, kul också med spurtpoäng å final. I detta mitt 3:e riktiga GP i karriären så börjar jag nu förstå hur man ska göra för att hänga med; kör på 98% max första 5-7 minuterna å karva åt sig en stabil position + lägg ordentligt med tryck i kurvorna, sen e det bara allt det andra som ska till för att bli en vinnare oxå..

Karlsson visade upp rutinen idag å lyckades tack vare några utmärkta sista kurvor att knipa klungspurten och en finalplats, det blev till slut en 7:a för honom = ett mkt gott jobb med tanke på typ 32 min total träningstid senaste månaden!
Själv låg jag nog bland topp10 hela tiden å fick några poäng (tror jag) i varvningar men tog nog i lite för mycket för ett gäng 4-5 platser, det blev iallafall klung-3:a på sista. Jag är nöjd å ska vässa lite mer så att en pallplats bärgas i denna disciplin som enligt mig skall rankas som "äkta" cykling :-P
/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar