måndag 6 juni 2011

Mumien GP å NDL

Långhelgen har bjudit på brutalt väder, drivor av grillmat å 2 race; mumie-GP:t med massa tvära kurvor passade mig som hand i handske så där grävde vi djupt i Olgarssons skattkista. Att jag bedriver mina lattjo-lajban träningar på gatorna runtikring Chalmers gav mig helt klart trumfkortet för dagen. Upptäckte dock till min fasa på bilder efteråt att skalmen på Spiuk-brillorna hamnat innanför hjälmsnöret.. Jag hör Pikkos suckande ända hit till Majorna.. Hoppas det blir fortsättning på detta arr i framtiden!

Idag blev det motionsrace a la NDL, ensam Epicare var jag då mina lagkompisar e rädda för regnet som skulle komma men aldrig gjorde.. Årets upplaga kändes säkrare då de som ville tävla kunde göra detta i en separat grupp ( det tyckte nog dock inte de som gick omkull efter 30 meter). Tävlingen avgjordes relativt fort av "de balsamerade" som fick iväg starkingen för dagen, Lunkan. Medan hann vann så fick jag själv lite bra utbrytningstid å kunde knipa platsen som bäste 2a-gruppsjagare, 4a blev det tror jag.
/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar