fredag 24 juni 2011

Monsun+2 flaskor sportdryck+dubbelkramp = SM!

För 3e året i rad lottades vi att stå längst fram på SM starten, har ngn blivit mutad?? Det hela började med behagligt väder men skulle snart bli mkt värre..Då attack i backe på första varvet inte är EPICs starka sida så var vi alla mkt nöjda med det måttliga tempot över gesunda och kunde avslappnade se på när vår nykomling Anders Ekh skapade dagens första långa utbrytning. Sen kom monsunen, då var det nog många med mig som ville bryta, same vad kallt det blev!
Vi missade tyvärr andra utbrytningen men jag va på alerten å kom med i den 3e, där köttades det på rejält å när sen veckans formtoppare Alexander Gingsjö ensam kom ikapp halvt varv senare å inte stod över en enda förning så gick det undan. Såpass mkt tror jag att proffsen bakom nog kom igång för sent med sin hårdkörning? Vi kom ikapp utbrytning framför och inför sista backen satt CC med en halv pluton till förfogande här framme, nu kom jag plötsligt på att tankning med endast 1,5 flaska dryck kan ge upphov till kramp. En dubbel! Både fram och baklår, båda benen. Det berömda sista krönet tog ut sin rätt å jag fick ge mig för att vänta in proffståget. Avståndet och CC taktik-fullträff blev för mkt även för dem och Lindau kunde välförtjänt kvittera ut, grattis!
För vår del ändå en ganska lyckad tävling, vi var med å tävlade hela dagen, satt med när det gällde å alla kom runt hårda 19 mil. Man ska veta det att motståndet på ett SM e inte å leka med å det krävs mkt mer än tur för att sitta med folk i avgörande lägen
Bara 6timmar kvar hem nu..
/Erik+Chrille+Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar