tisdag 11 augusti 2009

Gött med lite längre lopp

För visst är det så jag att jag föredrar långa linjelopp före korta gp, passar mig bättre helt enkelt.

Förts får jag börja med en liten ursäkt för den långa semestern från bloggen...

Mck-elit var ju och körde Scandinavian open förra helgen, och vilken helg det blev! Första dagen på en månad där man inte behövde fundera över om det skulle börja regna.. Och som topping på det hade vi den evigt inspirerande Reck på radion i följebilen. Loppet i sig blev tufft som det bör och mer än en gång kunde skånska"upp upp" höras på radion. För det är ju så med denna typen av lopp om man inte är där framme åker man ut där bak...

Själv kunde jag vara med och köra de första 10-11 varven innan det blev lite mer ren överlevnad, men med tanke på tidigare teknik och att det var en 1:2 så är jag ändå nöjd med att ha gått runt och komma in med huvudklungan imål. Stort tack alla som hjälpte till runt om.

Som vissa kanske har hört så fick jag chansen att att gästspela med Cykelcity sköna gäng i helgen...

Fredag em; jag är inställd på en helg med en massa distans och benen möra efter ett skönt block av träning efter scandinavianopen. Då ringer telefonen och vips så byts distans och Madonna konsert ut mot Fyen Rundt.

Kan erkänna att jag var lite nervig efter att ha tackat ja... skulle klungteckniken sitta i efter helgen eller vara bortblåst som vanligt?? Som lite extra krydda fanns ju fakta som; Danmarks största endagslopp, största startfält(170st) Mikalel Rasmussen, saxobank ca 15st capinordic, totalt 21mil, mm.

Men med en gym uppbackning av teamet så lyckades jag överleva och dessutom ha riktigt roligt, fan det är ju så här cykling ska vara (ja förutom att jag gärna skulle sitta med i rätt utbrytning oxå ;) Balk knep en 10plats, starkt kört grabben!Det är ju helt galet vad jag lärt mig på bara två helger! Får se om man kan få nån nytta av detta till helgen då vi i mck kör burseryd lördag/söndag.

/Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar