söndag 29 maj 2011

Lunedi Gp

Lördagens Gp-lopp i Skåneland som både bjöds på pallplaceringar och utbrytningar. Då de flesta av våra lagkamrater skulle tillbringa en så kallad vilohelg med Familjer och tentaplugg så var jag och Jeppe nere i Lund och tuggade styrlinda. Ett Gp-lopp på ca 4mil och med en bana som gick på Högskoleområdet med ett par tekniska svängar och fartgupp. Redan från start sattes den första Epic-attacken in av Jeppe som kom loss solo 3 varv och körde stenhårt. När han sedan blev inplockad av Ck C4 som var laget som dominerade startfältet så kontrade jag med en attack. Jag fick en lucka till de övriga och kom loss. Jag fick något varv senare sällskap av en Ck C4 cyklist som gärna ville hålla hård fart i tätduon. Vi samarbetade bra genom hela loppet och hade tidsmarginalen på vår sida. När det närmade sig slutspurten så försökte jag göra vad jag kunde för att utmana min överman men nära skjuter ingen hare som man säger och gick in som 2:a. Jesper som hade kontrollerat attackerna från klungan, bröt sig loss på de sista 4 varven och solokörde imål på en 3:e placering. Med en fin laginsatts och bra slutresultat kunde vi ändå fira med en Cola, även fast vi inte lyckades segra i denna tävling.

// Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar