måndag 24 maj 2010

Oskarshamn 2-dagars



Då har man precis kört klart Oskarshamns 2-dagars. Då det var många i laget som skulle spendera helgen åt trädgårdsarbete och ha kvalitets tid med frun, inget fel med det...Fick Jag ensam bege mig till östkusten. Prologen var väl en hyfsad start med en 13:e plats och ett saftigt Gp lopp på eftermiddagen med en gatstensbacke gjorde ju inte dagen sämre. Landade till slut på en 11:e plats i totalen efter första dagen. Linje etappen mätte runt 11mil på en 7,5 km bana. Det var väldigt regnigt och blött och det blev en del vurpor men jag hade turen på min sida denna gången. Det var flera som prövade lyckan att gå loss men det avgörande rycket blev inte förrän på det 4:e sista varvet. Jag gick med och det bildades en grupp om 5 cyklister. nästan alla lag hade varsin cyklist representerad och samarbetet fungerade riktigt bra. När vi närmade oss finishen 500meter på det sista varvet blev det riktigt hård körning i gatstenens backen och jag var tyvärr tvungen att släppa några meter till mina utbrytarkollegor. Jag gick imål som 5:e man och kan inte säga att jag var missnöjd med det. Min tid räckte till en 4:e plats totalt och en erfarenhet rikare!

// Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar