lördag 15 maj 2010

Götene GP

Idag körde jag och Jocke Götene GP, Sveriges publikvänligaste och mest fartfyllda tävling(??) Vill slå ett hårt slag för denna typen av arrangemang, det går undan värre, e hyffsat kraschfritt å en massa roliga spurter om å om igen. Såna här race borde finnas på varje större ort i Sverige!

Hursomhelst det såg mkt lovande ut vid start med mulet väder och blöt asfalt. Kasta sig på pace-bilen från start å sen gasen i botten i 45 min e det som gäller. Min kurvteknik e det verkligen inget fel på å jag kunde kapa åt mig ganska många poäng på första halvan av loppet, la mig sen bak lite å försökte bevaka min placering. Hade på känn att det räckte till final å mkt riktigt så fick jag göra upp om placeringarna en kvart efter målgång.
Här hade vi andra inte en chans mot 4st CC åkare som gjorde processen tämligen kort, det blev till att bevaka sista platsen. Tyvärr en riktig praktmiss som jag förlorade 6:e - 4:e platsen på men i ett sånt här lopp e marginalerna verkligen små, det blev en sjua i protokollet för mig idag.

En riktig höjdartävlingen det här, kan verkligen rekommenderas för er som gillar att köra 5cm från trottoarkanter i 53 knyck!
/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar