söndag 16 maj 2010

Kinnekulle Cup

13 gånger upp för kullen, med tanke på att jag brutit mina 3 tidigare försök så var inte modet på topp när starten gick. För min del var det enkel taktik som gällde; överleva... Försökte att inte spränga mig i backen utan ligga på sista rullen över krönet, en taktik som funkade tills Lucas P spräckte allt på 3:e varvet. En större frontgrupp gick iväg å jag som satt längst bak blev avrättad. Återstod att jobba ikapp nerför vilket lyckades, bara för att varvet senare flyga av igen... Dåliga tankar om att bryta börjar här solka hjärnan men jag lyckas ända sitta med en större grupp som sedan börjar jobba fint tillsammans. 1.5 varv senare sitter vi återigen med frontgruppen. Farten uppför blir på kommande varven något jämnare, ligger återigen å "håller igen" å inte dra mer än 400-450W, struntar i attacker å fokuserar bara på den blåa målskylten. Kommer över krönet för näst sista gången, börjar då inse att jag kommer fixa eventuella cup-poäng!
Då både jag Jimmy å Renhage finns med här kan vi nu köra offensivt med lite attack å kontring. Jag får läget 5-7km från backen å dyngar in en all-in attack. Det lyckas å jag sitter med CC å MA uppför mot målet. Sista minuten e total tortyr å bakom kommer mobben, 30-40m kvar å Stenberg kommer som skjuten ur en kanon förbi. Finns inget kvar å Motala-Olsson tar målet med 0,5m..

Mitt bästa linje-resultat i karriären, hade mkt tur idag men lyckades också disponera krafterna precis rätt å vågade gå på stöt i ett kritiskt skede!

/Erik

2 kommentarer:

  1. Tvåa i cupen, det blir till o ligga i... Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Gött mos,
    Fredric

    SvaraRadera