tisdag 5 juni 2012

Andra Swe-cup

Körde i söndags den 3 juni andra tävlingen i swe-cup.
Det var ett 14 mil lopp med 14 varv på 1 mils bana som var lite halvkuperad men mer mot platta hållet.

Vi körde bra i laget tycker jag. Alla gjorde vad dom skulle och körde kanon.
Första riktiga utbrytningen var Rickard med i som sen blev ikappkörd. Och dröjde inte länge fören nästa gick iväg med Jocke. När den va inkörd, få gick sista utbrytningen med 6 mil kvar som höll i mål. Det var 8 man grupp som Emil var med i. Och där bland 3 st trek åkare. Det flöt på bra. Men på sista varvet gick en av dom iväg.
Spurten var lite uppför med motvind och lite nerför precis innan mål. Jag(Emil) blev 3a i den och slutade 4a.

Jag var väldigt nöjd med hur laget körde som dom nämda innan. Men även Marcus och Magnus körde bra och var med på mycket attacker.
Själv var jag nöjd med min körning men inte avslutningen. Hade förväntat mej mer.
Men överlag så körde vi väldigt bra och känns som det går framåt med laget.

Får även nämna att Marcus var 2a i klungspurten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar