måndag 30 januari 2012

Söndag 29/1

Hej!

I söndags blev det ett härligt pass, eller ja, jobbigt i alla fall.
Halv 10 drog vi från Mölndals Bro, för att rulla söderut mot och förbi Fjärås. Där valde några av oss att köra backigt runt lygnern och några vidare, platt, mot Åsa. Då jag gillar backarna så blev det runt Lygnern för mig. Tyvärr fick Per Harring punka pga. att fälgkanten släppte (andra hjulet i år). Jobbigt att vi var som längst bort då, så tyvärr fick han ringa efter hjälp och försöka hålla sig varm på plats.
Vi andra cyklade vidare, men redan påväg upp för backarna från Sätila och på norra sidan av Lygnern sa mina ben att jag inte hade cyklat ordentligt på några veckor på grund av en ihållande hosta. Men men, det var väl bara att bita i och försöka hålla tempo. Så det blev till att slita lite på vägen hem. Som tur var hade man trevligt sällskap och lite solsken.
Väl hemma sa pulsklockan 147 i snittpuls, vilket är lite väl högt för mig på ett distanspass. Får hoppas på bättring. Tyvärr hade jag ingen bild från passet, men det kan komma framöver från våra andra aktiviteter.
Till helgen drar vi ner till Laholm för träningsläger, det kan bli en trevlig tillställning, får se bara hur kallt det blir.

Mvh
Magnus Anundsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar