lördag 10 mars 2012

Lördagsträning

Hej igen!

Idag blev det ett härligt pass, ja, tycker i alla fall jag.
Jag, Anders, Emil och Hanna träffades vid Mölndalsbro, vi kom då överens om att köra nationaldagsloppets bana baklänges! Denna sväng var det ingen av oss som var speciellt bra på.
Men väl iväg kom vi så pass långt som till Mölnlycke, där upptäckte Anders att han hade pyspunka på bakhjulet, så vi hoppades på att vi kunde svänga förbi vår duktige sportchef för att få i lite mer luft med en bra pump. Men icke, det var ingen hemma, men efter att den duktiga mekanikern Anders kikade på däcket så hittade han en sten, bort med den, sen slutade det pysa, så det blev till att pumpa i mer luft och ge sig av vidare. Hanna hade en väldigt bra pump med sig ändå!
Vi rullade sedan vidare upp mot kyrkan längst bort på rundan, där var det dags att pumpa igen. Redan här klagade redan några ben lite lätt, och då hade vi bara cyklat i medvind hela vägen, rejäl sådan dessutom!

Sedan rullade vi vidare ner mot Tollered, där fanns det som tur var en liten Livs, där blev det shopping! Satt sedan i solen (tidvis) och fikade lite. Därefter började det jobbiga, motvinden tillbaka hem. Någon stans mot Göteborg började det bli möra ben, där var det också någon som sa; näe, nu går jag ner på rulle, annars tar jag mig inte hem. Så kan det vara när man äter för dåligt. Men men, till slut tog vi oss i alla fall hem, tack för den turen! Uppigande!

// Magnus Anundsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar