onsdag 25 augusti 2010

Kung Frodes Lopp & Kungsbacka Gran Fondo

Som Erik redan skrivit om kördes GBG city crit på fredagskvällen. Kul bana och coolt att köra inne i GBG. Lite otur med vädret men hoppas verkligen detta lopp återkommer.

Efter målgång var det bara att ladda om inför Kung Frodes Lopp som avgörs på gamla Kungsbacka GP-banan vid Fjärås bräcka. 25varv på programmet så chanserna att bli trött fanns definitivt. När hårdkörningen väl kom efter ca 2/3 var jag för het och ställde av mig själv. Men lika bra att spänna bågen och försöka.

Revansch att utkräva på söndagens Gran Fondo vilket inte skulle bli en helt lätt uppgift iom att hela cc var där och ganska få andra elitcyklister. CC fick tyvärr pga vår passivitet lite för lätt och snabbt ett kraftigt övertag med en 4 av 5man i förstagruppen. Efter ca 3mil bildades utifrån lite smågrupper en andragrupp med mig, Steve, Renhage och 4-5 starka seniorer/veteraner samt Lindgren, Ahlstrand och Halvarsson från CC. De tre sista hade säkerligen en ganska behaglig dag då de självklart inte behövde delta i dragjobbet. Iom att avståndet både framåt och bakåt växte trodde iaf jag att tävlingen var över och nöjde mig med ett dra mycket för att få bra träning men med 5-6km kvar var vi plötsligt ikapp och körde om segern. CC hade grymt övertag och tog segern genom Ahlstrand men själv kunde jag (kanske tack vare att jag kände till avslutningen bra) spurta till mig en 4:e plats. Steve och Renhage körde förresten riktigt starkt hela dagen.

Närmast väntar Glasrikeresan på lördag. Lite småförkylt nu men hoppas på bra ben, det lär behövas på leriga grusvägar.

/Johan B

2 kommentarer:

  1. Riktigt kul att jobba mer er grabbar där fram och köra in CC killarna=)
    Joakim K CK Lunedi

    SvaraRadera