torsdag 11 juni 2009

Doing the Bjarne on tisdags träning....

Morsning!

Tisdag
Kroppen är bra jäkla konstig ibland! Igår var en riktig piss dag där t.o.m. 39-21 kändes tung, det var denna kväll som cykeln slängdes i diket i ren frustration över att ingenting stämde, det var Bjarne klass på den nästan!! Bäst att tillägga är att jag tycker om min cykel för mycket för att kunna kasta den med samma ursinniga kraft som Bjarne, men men det var själva grejen att bara få göra det och cykeln landade faktiskt mjukt. Jag får skylla mitt hetsiga infall på att jag är Dansk. För er som funderar ibland på att göra samma sak så för att ni skall få lite inspiration på lämpligt grepp och hur ni bäst svingar eran cykel så kan jag rekomendera att se nedanstående klipp! Gör det så ni inte begår samma fatala misstag som mig där jag halvsträcker mig lite i ena axeln. Det gick över fort sån tur.

http://www.youtube.com/watch?v=DFzteK_y1b4


Efter mitt tilltag med cykeln så satte jag mig uppgivet i gräset och kollade in dom andra som körde förbi på tränings tävlingen, varvet senare hoppade jag på och då kändes kroppen lite bättre för att sedan helt ge upp igen för att senare vakna till liv igen. På denna misär så kom regnet fallandes ner från skyarna och jag kastade in handuken för idag och cyklade hem.

Onsdag
Bra dag, denna dag önskade jag att jag hade något tyngre än 53-11 att slänga på! Konstig kropp man har! Säger bara: Me like Vitos ass!!!!

Till helgen så stundar Kortbane-SM och det blir mycket spännande att se hur man står sig där nu efter alla dessa upp och ner dagar. Antingen flyger jag av eller inte! Denna tävling blir det dessutom premiär för mina nya sulor som jag får imon. Skall testa Schwalbes värsting däck Ultremo DD (Ser ut som ett par slicks. Passar kanon på en racer bana ;-) )efter att ha kört på Continental Attack&Force ett tag nu, Conti däcken är grymt snabba och fina enda minuset var att dom sprack på sidan efter bara ett par tävlingar!

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar