söndag 22 april 2012

Örestadsloppet

En dag med regn, kyla och vurpor är nog en bra summering av dagens lopp. Med 3 Epicare på startlinjen Larsén, Carlsson och Ekh. Redan på första varvet började det med hårdkörning. Tyvärr så fick jag inte se utbrytningen gå iväg då jag hade oturen nog att köra på en liggande Refero cyklist. Vi var några stycken som vurpade och en del hindrades. Vi började att köra på och efter 3 varvs jakt kunde vi återansluta till klungan. Fick lite info om att Rickard "köttaren" Larsén hade gått loss i en 6 manna grupp vilket var kanon då vi hade 33,3% av laget loss =) Medans Rickard låg och gnetade på i utbrytningen så försöka jag och ekh hålla oss varma i klungan med hjälp av kroppsvärme och bevakade aktivitet i klungan. Vad jag hörde av Richard så drog han på en långspurt och körde in på en 3:e plats! Riktigt grymt gjort! Jag och ekh hade vid detta lagret frusit fast i varandra och körde in på 14:e och 15:e placeringen. en riktigt bra dag trots det taskiga vädret och asfaltseksemen! // Jockelito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar