söndag 19 september 2010

Och priset går till...

Efter 200+ individuella starter och över 2000 totala tävlingsmil; nu är säsongen 2010 för EPIC MCK elit avklarad! Det tänkte jag fira med en prisutdelning så som elitsäsongen sett ut från min alldeles egna sadel. Och priset går till...

*Årets GP-bana*
Götene GP 15/5; Pannkaksplatt, perfekta kurvor, bra upploppsraka, denna GP bana har allt jag kan önska mig. Poängsystemet för finalkvalificering gör dessutom varje varv till en tävling i tävlingen.

*Årets linje-bana*
Glasrikesresan 28/8; Långt å platt, finns inget bättre! Grusinslagen med det blöta vädret gjorde årets upplaga till ett äventyr av epi(c)ska proportioner. Synd att inte fler tävlingscyklister har upptäckt denna tävling ännu..

*Årets kurva*
Götalandsmästerskapen Åstorp 12/9; Högerkurvan ut ur Åstorp e magnifik, över 60km/h å man vill bara attackera ur den som besatt på varje varv.

*Årets hårdaste*
Scandinavian Uppsala 8/5; Kändes ung som att köra GP lopp.. i över 4 timmar..med duktiga holländare å danskar.. Kryddat med regn på slutet å detta blev årets hårdaste tävling för mig.

*Årets acid-trip*
Hilleshög linje 25/4; I nyvaket tillstånd på första varvet när Borås bestämmer sig att gå upp å köra allt i första backen. Sittande på 15 rullen lyckas jag som sista man komma med gruppen som går iväg, får tvärlåst överkropp och split-vision seende på köpet av syran som sköljde över mig.

*Årets läskigaste*
Borås GP 29/7; Blött med 100% gatsten när det kraschades till höger å vänster hela tiden. Vet ännu till denna dag inte hur jag lyckades att inte gå omkull själv.

*Årets vackraste*
Tour of Jämtland 5-8/8; Solsken och fantastiska vyer blev vi bjudna på under detta helproffsiga arrangemang. Sverige (och Norge) visade sig på sitt allra bästa humör.

*Årets plåga*
SM tempo Sollerön 23/6; Med kassa ben redan på första km blev detta lopp ett lidande som övergick till mardröm då G Larsson passerade mig redan vid vändpunkten å försvann i ett moln av rök kort därefter.

*Årets roligaste*
GBG City Criterium 20/8; Uppvärmning i sitt eget kvarter å tävling inför familj å vänner på hemmaplan på en mkt bra bana gav det lilla extra som gjorde denna tävling till höjdpunkten på årets säsong för mig.

Tack alla sponsorer, lagkamrater å ni andra som hjälpt till under denna säsongen. Å tack alla ni andra elit-cyklister som EPIC har fått kriga mot, utan er i klungan så blir det inga tävlingar!

/Erik

1 kommentar:

  1. Kul att se att det går bra för dig på hojen och grattis till bröllopet.

    Riha

    SvaraRadera